Adriadekor.sk

Blog » Pozor na svetlo pri zaspávaní

| Prečítané: 201x

Príjemné pondelkové ráno!

Svetlo v noci psychickému zdraviu človeka veľmi škodí. Kto spí pri svetle, či už z lampičky či z ulice, môže mať veľké problémy ústiace až do závažných depresií.
Vedci skúmali intenzitu aj typ svetla, ktoré už možno považovať pre spiaceho za rušivé a zle vplývajúce na jeho fyzický aj psychický stav. Ešte počas dňa, ba dokonca aj pred spánkom sme atakovaní rôznymi nadbytočnými svetelnými podnetmi, a to od monitorov počítačov, televízorov, mobilov... Aj malé deti sú vystavované tomuto modrému svetlu, ktoré nie je pre organizmus prirodzené a treba sa mu vyhýbať minimálne hodinu pred spánkom.
Melatonín sa generuje iba v tme
Aspoň v noci si však telo od toho všetkého potrebuje naozaj oddýchnuť, čo sa mu pri svetle nedarí. Podstata je v tom, že melatonín, ktorý je nazývaný aj hormón spánku, sa generuje iba v tme, a to je hlavným dôvodom, prečo by najmä deti mali spať pri dostatočnej tme. Hormón melatonín je zodpovedný za reguláciu cyklov spánku a bdenia a dotvára naše biologické hodiny. Telo ho však produkuje iba v noci prostredníctvom žľazy epifýzy a potrebuje na to tmu. Ak počas noci v miestnosti telo ruší svetlo, znižuje sa tvorba melatonínu, ktorý je pre regeneráciu tela viac ako potrebný.
- Z uvedeného vyplýva, že nedostatok melatonínu v tele človeka dokáže spôsobiť mnohé problémy. Dochádza teda k narušeniu prirodzeného cyklu spánku a svetlo počas noci má na svedomí aj zníženú imunitu, čo samo o sebe môže viesť k mnohým zdravotným nepríjemnostiam a dokonca byť aj spúšťačom ochorení.
- Modré svetlo navyše aktivuje receptory sietnice stokrát viac, než biele svetlo. 
- Pri výpočte zdravotných ťažkostí nesmieme opomenúť kardiovaskulárne choroby alebo nádorové bujnenie. Práve melatonín stojí za kvalitou a zároveň hĺbkou spánku, jeho tvorba je však akýmkoľvek svetelným zdrojom potláčaná.
 Dobrá rada na záver
Okrem správnej hladiny melatonínu je samozrejme dôležité prispôsobiť celý životný štýl prirodzenému biorytmu. Vyhýbajte sa teda najmä nadmernému stresu, prepracovanosti a naučte sa, ako rýchlo zaspať. Pomôcť k lepšiemu spánku môžu aj bylinky na spanie, bylinkové čaje na spanie, alebo prírodné lieky na spánok.
Tip pre vás
Nezabúdajte taktiež na kvalitné lôžkoviny – vankúše, periny, ktoré sú základom zdravého spánku.  Dôležité sú i obliečky, v ktorých sa budete cítiť dobre. Viac na našej stránke www.adriadekor.sk